Kęstutis Skučas, siekiantis patekti į šeštąsias paralimpines žaidynes karjeroje, savo svajonę tikisi pavyti atnaujintu lenktyniniu vežimėliu. Lietuvos paralimpinio komiteto skirtus 4,5 tūkst. eurų įrangai įsigyti K. Skučas investuos į vežimėlio modifikavimą, kuris turėtų leisti lengvaatlečiui trasoje pademonstruoti didesnį greitį nei bet kada iki šiol. Turimu vežimėliu kaunietis 2018 m. Europos neįgaliųjų lengvosios atletikos čempionate iškovojo aukso ir sidabro medalius, o pernai pasaulio čempionate buvo šeštas.
K. Skučas tarptautinėse varžybose Lietuvai atstovauja lenktyniaudamas Danijos įmonės „Wolturnus“ pagamintu vežimėliu. Prieš kiek daugiau nei dvejus metus įsigytu vežimėliu kaunietis mūsų šaliai iškovojo Europos neįgaliųjų lengvosios atletikos čempionato auksą 400 m lenktynėse ir sidabrą 1500 m lenktynėse, ne vieną prizinę vietą „Grand Prix“ serijos varžybų etapuose.
Vis tik, po 2019 m. pasaulio čempionato Dubajuje, kuriame pagerino asmeninį rekordą ir užėmė aukštą šeštą vietą 1500 m lenktynėse, K. Skučas prabilo apie technikos atnaujinimą, kuris jam leistų parodyti dar geresnius rezultatus ir padidinti galimybes prasibrauti į 2020 m. Tokijo paralimpines žaidynes.
Naujai technikai Lietuvos paralimpinis komitetas K. Skučui skyrė 4,5 tūkst. eurų.
„Kęstučio Skučo rungtyse rezultatas nemaža dalimi priklauso nuo turimos technikos, kuri tobulėja kas dieną. Tikime, kad tai – gera investicija, kuri padės mūsų sportininkui būti dar labiau konkurencingam, patekti į Tokijo paralimpines žaidynes ir garbingai atstovauti Lietuvai“, – sakė Lietuvos paralimpinio komiteto prezidentas Mindaugas Bilius.
K. Skučas sako, kad pradinis planas buvo pirkti visiškai naują vežimėlį, kurio pradėta ieškoti Japonijoje ir JAV. Tačiau kauniečio planus pakoregavo laiko stoka. Šis sezonas labai ankstyvas, o pirmas startas laukia jau kovo viduryje Dubajuje vyksiančiame lengvosios atletikos „Grand Prix“ serijos etape.
Todėl K. Skučas ėmėsi plano B: kreipėsi į Danijos gamintojus, kurie padės atnaujinti turimą vežimėlį.
„Bandžiau užmegzti ryšį su japonais, bet kažkaip labai lėtai viskas vyksta. O laikas eina, reikia greitai. Japonai gali pagaminti tik gegužės mėnesiui, nes paralimpinėms žaidynėms turi labai daug užsakymų. Apsvarsčiau, kad man reikia greičiau. Vis tiek prie naujo vežimėlio reikia įprasti. Čia lygiai pats kaip su kitu sportiniu inventoriumi, pavyzdžiui, sportbačiais, prie kurių irgi reikia įprasti.
Kalbėjau ir su JAV gamintojais, bet jie sakė, kad užtruks mažiausiai tris mėnesius. Tačiau dar prisidėtų siuntimo laikas. O ir amerikiečių kainos jau didesnės. Visą laiką svarsčiau ir tą trečią variantą – atsinaujinti. Laikas eina ir reikėjo priimti sprendimą. Nusprendžiau eiti šiuo keliu. Gal šis kelias nėra efektyviausias, nes norėjau naujo vežimėlio, bet tas pagerinimas turėtų pasijusti“, – sakė K. Skučas.
Lengvaatlečio planuose – nauji lengvesni karboniniai ratai, nauji vežimėlio varymo lankai, kitos dalys.
„Tai turėtų padaryti įtaką važiavimo technikai, labiau atsiskleisti mano stipriąsias puses“, – tiki atletas.
K. Skučo turimas vežimėlis sveria apie 10 kilogramų. Pagrindiniai Lietuvos paralimpiečio oponentai varžosi lengvesniais vežimėliais, sveriančiais apie 7 kilogramus. Kaunietis tikisi, kad jo planuojami pakeitimai sutaupys jam iki 1,5 kilogramo ir leis dar labiau priartėti prie lyderiaujančių atletų.
„Ne karboninis vežimėlis sveria vidutiniškai apie 8 kilogramus. Galima sakyti, aš jau priartėju prie to tokio geresnio, nors ne paties lengviausio varianto“, – į ateitį žvelgė Lietuvos sportininkas.
Vis tik K. Skučas nesiima prognozuoti, kiek laiko lenktyniu trasoje jam sutaupys atnaujintas vežimėlis.
„Čia labai sudėtingi skaičiavimai. Kartais tie teoriniai skaičiavimai nueina labai į šoną, kol neatsisėdi ir nepabandai. Ir tie bandymai dar užtrunka. Atrodo, va, vežimėlis lengvesnis. Bet kol įsivažiuoji ir kol tas rezultatas pradeda gerėti, tai kartais irgi užtrunka. Kol kas sunku pasakyti.
Atsimenu, kai prieš porą metų keičiau seną vežimėlį, kuris svėrė 12 kilogramų. Pakeičiau į dabartinį, sveriantį 10 kilogramų. Nusimetė pora kilogramų. Iš karto atrodė, kad geriau važiuoji, bet to efekto ir nepajauti. Tik vėliau pamačiau, kad viskas gerėja, kad aš išnaudoju galimybes. Aišku, dabar viskas turėtų vykti šiek tiek greičiau, nes turiu daugiau patirties“, – svarstė K. Skučas.
K. Skučo kalendoriuje – Dubajaus „Grand Prix“ etapas kovą, Notvilio (Šveicarija) „Grand Prix“ etapas gegužę ir Europos neįgaliųjų lengvosios atletikos čempionatas Bydgoščiuje (Lenkija) birželį.
Kaip atrodys tolesnis K. Skučo grafikas, priklausys nuo to, ar atletas pateks į paralimpines žaidynes.
Kelias į Tokiją – per šaliai Tarptautinio paralimpinio komiteto skiriamą lengvaatlečių kvotą. Kvotos dydis apriklauso nuo tokių dedamųjų kaip valstybės gyventojų skaičius, sportininkų vietos tarptautinėse varžybose, įvykdyti paralimpiniai normatyvai, pozicijos reitinguose, demonstruojami rezultatai.
„Laukia sudėtingas sezonas. Psichologiškai reikės visą laiką išlaikyti piką, jeigu pateksiu į paralimpines žaidynes. Fiziškai gal ne visai taip, šiek tiek su rezervu, bet irgi arti to“, – sakė K. Skučas.
Tokijo paralimpiada K. Skučui būtų jau šešta karjeroje. 52-ejų sportininkas debiutavo dar 2000-aisiais Sidnėjaus žaidynėse ir nuo to laiko nepraleido nė vienų vasaros paralimpinių žaidynių. 2004-aisiais Atėnų paralimpiadoje K. Skučas iškovojo sidabro medalį.
„Didelė garbė atstovauti Lietuvai paralimpinėse žaidynėse. Ten tvyro ypatinga atmosfera, jos negalima lyginti su kitomis varžybomis – Europos ar pasaulio čempionatais. Tai yra kažkas tokio. Ten įspūdinga aura tvyro. Vien patekimas į paralimpiadą – didelis įvykis. Labai norėčiau dar kartą ten patekti“, – pokalbį baigė K. Skučas.